
Omkring 250 ansatte i entreprenørfirmaet TechnoBuild blev torsdag indkaldt til orienteringsmøde på byggepladsen ved Nyt Odense Universitetshospital, efter at virksomheden har indgivet konkursbegæring.
Det skriver Fyens.dk.
Ifølge kurator Mikkel Winther Løgsted fra advokatfirmaet Poul Schmith bliver alle medarbejdere suspenderet og sendt hjem, mens konkursboet arbejder på at finde en løsning for virksomheden. Interesserede købere er derfor blevet opfordret til at henvende sig.
– Så hvis de vil suge luft ind og give os arbejdsro i 14 dage, vil vi gøre alt, hvad vi kan for at redde nogle arbejdspladser, siger han til Fyens.dk.
Mange af de ansatte er udenlandske arbejdere fra blandt andet Rumænien og Italien. Kurator understreger, at de ikke bliver sendt ud af landet, selv om arbejdet midlertidigt stopper.
TechnoBuild indgav selv konkursbegæringen, fordi virksomheden ikke længere havde likviditet til at betale sine regninger, herunder løn til medarbejderne.
Det er endnu uklart, hvor stor gælden er, men staten gennem Gældsstyrelsen betegnes som en af de største kreditorer.






















