De seneste fem år har Aarsleff-koncernen stået for vedligehold og service af bygninger samt tekniske installationer på de mere end 400 stationer i Danmark.
Kontrakten med DSB forlænges nu i yderligere to år, skriver entreprenørvirksomheden i en pressemeddelelse.
Omkring 50 teknikere og 25 administrative medarbejdere står for både akutte reparationer og daglig support via DSB’s servicecenter. Medarbejderne har specialkompetencer inden for tekniske installationer, overvågning og jernbanesikkerhed.
– Vores opgaver er meget varierende lige fra vedligehold af elektriske anlæg til skadedyrsbekæmpelse og døgnbemanding af overvågningscentralen. For os handler det om at levere en god og hurtig service til DSB og passagererne, uanset hvor i Danmark stationen ligger, udtaler afdelingsdirektør Thomas Kristensen fra Aarsleff Rail.
Facility management-kontrakten har kørt i fem år og er et vigtigt supplement til selskabets øvrige projekter.
Opgaverne spænder fra el- og VVS-arbejde til skadedyrsbekæmpelse og døgnbemanding af overvågningscentralen.
– DSB’s løfte til kunderne er, at de skal have en tryg rejse. Tryghed kræver blandt andet, at perronerne fremstår rene og imødekommende, og at lyset på stationen fungerer. Med denne forlængelse kan vi fortsætte arbejdet med at forbedre vores stationer og sikre, at de lever op til de høje standarder, vi har sat, siger Lars Gøtke, direktør i DSB Ejendomme.