Amager Centret får flere skæve butikker

Amager Centret vil skille sig ud med flere skæve butikker, der henvender sig til trendsætteren i alderen 25-40 år.

Amager Centret sigter mod at blive et kreativt samlingssted ved at tilbyde en blanding af shopping, kunst og oplevelser. Det skriver AmagerLiv.

Med planer om at styrke centrets identitet som et levende og hyggeligt mødested for lokalbefolkningen er der ifølge avisen allerede igangværende forandringer og endnu flere på vej frem mod 2027.

Centret vil blandt andet tiltrække et bredere udvalg af butikker. Der fokuseres på små, skæve butikker, så Amager Centret kan skille sig ud fra mere konventionelle butikscentre.

Læs også: Spaden i jorden til 40 nye boliger på Amager

– Vi vil have flere butikker med kant og personlighed, og der skal være flere gode grunde til at blive hængende, når de praktiske gøremål er klaret. Det skal være små, skæve butikker, du ikke nødvendigvis finder i andre shoppingcentre, fortæller center manager Kim Jensen til AmagerLiv.

Aktiviteter som koncerter med kendte navne, kunstevents og hyggelige arrangementer som musikbingo og morgenyoga er blevet populære, og centret vil udvide denne del yderligere, herunder med foredrag af kendte personligheder.

Bæredygtighed og klimabevidsthed er også i fokus. Det 34.700 kvadratmeter store butikscenter har engageret sig i lokale initiativer og reduceret energiforbruget samt styrket affaldssorteringen i samarbejde med butikkerne.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling