Bravida skal bygge nyt hovedkvarter for Novo Nordisk Fonden

Nordsjællandsk kontorbyggeri skal samle 675 medarbejdere og have fokus på bæredygtighed, energieffektivitet og rekreative områder ved kysten.

Bravida Danmark har vundet opgaven med at opføre Novo Nordisk Fondens nye hovedkvarter i Tuborg Strandeng i Hellerup.

Det oplyser teknikentreprenøren i en pressemeddelelse.

Den samlede entreprise har en værdi på 150 millioner kroner, og byggeriet forventes at strække sig over de næste to år.

Det nye hovedkvarter skal opføres ved Dessaus Boulevard og Philip Heymanns Alle i Tuborg Havn og bliver et kontor- og administrationsbyggeri på omkring 13.000 kvadratmeter. Bravida skal levere løsninger inden for el, varme, ventilation, sprinkleranlæg, brandsikring og bygningsstyring.

– Vi er stolte over, at Bravida er blevet valgt som samarbejdspartner på dette storstilede byggeri, udtaler Kim Christiansen, direktør for Entrepriseforretningen i Østdanmark.

– For Bravida er dette en strategisk vigtig aftale, der viser bredden af forretningen og det stærke tværfaglige samarbejde. Vi glæder os meget til samarbejdet om dette spændende projekt.

Byggeriet får et stort fokus på bæredygtighed og ansvarligt byggeri. Der skal blandt andet arbejdes med energieffektive løsninger samt nøje valg af materialer og installationer for at reducere bygningens klimaaftryk og sikre en effektiv drift i fremtiden.

Hovedkontoret bliver tegnet af Lundgaard & Tranberg og opføres på en grund på 54.000 kvadratmeter, som fonden har købt af Danica Ejendomme.

Det kommende hovedsæde skal rumme kontorer, kantine samt møde- og konferencefaciliteter til fondens 675 medarbejdere. Derudover skal der opføres tre mindre bygninger ud mod kysten med omklædning, bad og sauna, så medarbejderne kan benytte den kystnære placering til havbadning.

En stor del af området skal samtidig friholdes for bebyggelse og indrettes som et grønt og rekreativt landskab med høj biodiversitet.

Lokalplanen stiller desuden krav om, at tekniske installationer ikke må være synlige, og at skilte og reklamer kun må opsættes med kommunens tilladelse.

AnnonceTilmeld Nyhedsbrev