Flytningen til Helligkorsgade har givet butikken Friluftsland i Kolding et markant løft.
Det oplyser butikskæden i en pressemeddelelse.
Siden butikken rykkede 260 meter fra Jernbanegade sidste år, er både kundestrømmen og omsætningen steget.
Ifølge souschef Lisbeth Kehlet skyldes succesen især placeringen tættere på de øvrige butikker i bymidten og den tætte kontakt til de faste kunder.
Den kendte friluftsbutik vil samtidig bidrage til at holde Kolding midtby levende. Efter coronakrisen har mange bymidter haft det svært, men Friluftsland deltager aktivt i initiativer, der skal skabe liv og fællesskab.
– Jeg sidder i en styregruppe i Detailværket under Business Kolding, hvor vi arbejder med at udvikle arrangementer, der samler midtbyen, fortæller Lisbeth Kehlet.
Butikken deltager blandt andet i halloweenaktiviteter, majmarked og kulturnat, hvor samarbejde mellem byens erhvervsliv og kommunen skaber liv i gågaderne.
Kolding Kommune har samtidig afsat 32 millioner kroner frem til 2028 til forskønnelse, renovering og mobilitetstiltag i midtbyen. For Lisbeth Kehlet handler det om at styrke fællesskabet og skabe en by, hvor både lokale og besøgende mærker stemningen.
– Når vi går sammen om de store begivenheder, og der summer af liv i gaderne, giver det energi – både til os og kunderne, siger hun.
Friluftsland har siden 1980 forhandlet kvalitetsudstyr til outdoorlivet og er i dag en landsdækkende kæde med 14 forretninger. Virksomheden er ejet af den svenske koncern Fenix Outdoor, der blandt andet ejer det kendte mærke Fjällräven.























