Home ansætter kommerciel direktør

Ny kommerciel direktør hos Home kommer fra AI-virksomhed, hvorfra han har erfaring med ejendomsmæglere, boligsalg og boligkøb.

Ejendomsmæglerkæden Home har ansat 44-årige Michael Mortensen som kommerciel direktør med ansvar for salg og marketing.

Han tiltræder stillingen den 1. april, oplyser ejendomsmæglerkæden i en pressemeddelelse.

Michael Mortensen har blandt andet arbejdet med alt fra salgsoptimering og strategisk forretningsudvikling til digitale løsninger og CRM-systemer.

– Der er en stor styrke i den treenighed af erfaring, Michael Mortensen besidder: En hands-on tilgang til eksekvering fra startup-virksomheden GetWhy, succes med corporate og globalt salg fra Nilfisk og endelig consulting-erfaring fra McKinsey. Jeg ser meget frem til at få alle de kompetencer sat i spil hos Home, udtaler Martin Wiesener, administrerende direktør i Home.

Mæglerbranchen er interessant, fremhæver Michael Mortensen, fordi den er noget, som rigtig mange mennesker kommer i berøring med gennem livet, når de skal købe eller sælge bolig. Og især home som det mest kendte brand.

– Og så har Home lige lanceret en helt ny strategi, “Forandring.Sammen ’28”, som jeg glæder mig til at bidrage til at få ud at leve.

Michael Mortensen har selv en dugfrisk erfaring med ejendomsmæglere, boligsalg og boligkøb. Fra sit seneste job i GetWhy har han erfaring med at udvikle, implementere og anvende AI.

– Det er rigtig interessant, hvordan vi kan implementere de nyeste teknologier i Home og bruge dem til at optimere hele kunderejsen, siger Michael Mortensen.

Blå bog: Michael Mortensen

Alder: 44 år (født 1. juli 1980)
Bopæl: Birkerød
Familie: Kæreste og to sønner på 3 og 5 år

Uddannelse

  • M.Sc. i Finans og Regnskab, Copenhagen Business School
  • B.Sc. i Økonomi og Erhvervsadministration, Copenhagen Business School
  • Exchange program, University of Richmond, Virginia, USA

Karriere

  • Vice President, Sales/Business Development, GetWhy (2018-2024)
  • Vice President, Global Commercial & Service Excellence, Nilfisk (2014-2017)
  • Business Development Manager, Nilfisk (2010-2012)
  • Strategikonsulent, McKinsey & Company (2006-2010)

Interesser

Fortid som ironman, skiløb, løb, kitesurfing, mountainbike, rejser og tid med familie og venner.

Kilde: Home.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling