ISS servicerer omkring 1.600 kunder i Danmark, og nu samler og styrker ISS sit fokus på ESG i Danmark.
Det sker med ansættelsen af Berivan Duman i en nyoprettet stilling som chef for ESG i ISS’ danske forretning.
Hun tiltræder den 1. marts 2025, hvor hun får ansvaret for at drive selskabets ESG-strategi, oplyses det i en pressemeddelelse.
– Som Facility Management-partner spiller vi en nøglerolle i kundernes bæredygtighedsindsats, idet vi har en direkte indflydelse på, hvordan kundens bygninger driftes, og hvordan servicen på arbejdspladsen leveres, udtaler administrerende direktør Henrick Berendtsen fra ISS Danmark.
– Vi ønsker at spille en endnu større og mere rådgivende rolle for vores kunder i fremtiden, når det kommer til at skabe bæredygtige arbejdspladser. Derfor samler og styrker vi nu vores bæredygtighedsindsatser med en stærk profil i spidsen.
ESG-indsatsen for ISS’ danske forretning, der indtil nu været forankret forskellige steder i forretningen, samles fra den 1. marts under ledelse af Berivan Duman.
Læs også: Mægler er klar til at udarbejde ESG-rapporter på erhvervsejendomme
Hun kommer med erfaring, blandt andet fra sin tidligere stilling som chefkonsulent hos Dansk Industri, hvor hun de seneste tre år har vejledt en lang række servicevirksomheder i at gøre ESG til en strategisk fordel.
– Jeg ser frem til at blive en del af ISS’ danske forretning og er taknemmelig for den tillid, jeg er blevet vist. Min tid hos DI Service har givet mig et unikt og branchespecifikt blik på ESG, som jeg glæder mig til at anvende til gavn for både kunder og kolleger i ISS, udtaler Berivan Duman.
Berivan Duman bliver en del af ISS’ danske forretning og får samtidig en rolle i at understøtte ISS’ globale bæredygtighedsindsatser, der er forankret under Signe Adamsen, Group Head of ESG i ISS.
– Vi arbejder målrettet på at supportere vores kunders bæredygtighedsagenda, blandt andet gennem CO2-reduktion, energioptimering, affaldsreducering og andre indsatser på kundernes arbejdsplads. Det er dog særligt inden for social bæredygtighed, at vi kan gøre den største forskel. Med over 325.000 kolleger og flere end 40.000 kunder har vi en enorm indflydelse på menneskers liv og trivsel og kan løfte den sociale bæredygtighed lokalt og globalt, siger Signe Adamsen.