Massiv efterspørgsel: Den Hvide By i Augustenborg klar til næste etape

Alle boliger i anden etape er udlejet, og nu gør udvikleren klar til næste byggefase med indflytning i begyndelsen af 2027.

Den Hvide By i Augustenborg. Foto: EDC Poul Erik Bech.
Den Hvide By i Augustenborg. Foto: EDC Poul Erik Bech.

Interessen for boligprojektet Den Hvide By i Augustenborg på Als har været så stor, at alle boliger i projektets anden etape nu er udlejet.

Lejerne flyttede ind den 1. april, og arbejdet med tredje etape er allerede i gang.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra EDC Poul Erik Bechs boligbutik i Sønderborg.

EDC Poul Erik Bech har stået for udlejningen og samtidig rådgivet udvikleren gennem projektets planlægningsfase.

Den Hvide By blev i 1982 opført lige ved siden af Augustenborg Slot. Frem til 2015 var bygningerne en del af det psykiatriske hospital i byen.

– Det sætter nogle begrænsninger, og der skal tænkes kreativt til tider, for at skabe de mest optimale planløsninger. De overvejelser vi sammen med arkitekten har haft, om en boligs indretning, materialevalg eller øvrige forhold, har EDC hjulpet med at afklare, udtaler ejendomsudvikler Aksel Damm, som står bag udviklingen af boligerne.

– Gennemgangen inden ombygning på pladsen med både mægler og arkitekter, som har samarbejdet om processen, har været en stor styrke for at udvikle projektet og hjulpet til at visualisere de færdige boliger, tidligt i processen.

Når hele projektet står færdigt, kommer Den Hvide By til at bestå af 67 moderne boliger med adgang til fælles faciliteter som fitnesslokale, fælleshus og gæsteværelser. Tredje etape forventes at være klar til indflytning i første kvartal af 2027.

Den kommende etape vil rumme boliger med to-fire værelser. Boligerne bliver indrettet med lyse opholdsrum og fokus på moderne komfort.

Interesserede kan allerede nu skrive sig på venteliste til tredje etape, hvor de første beboere ventes at flytte ind i starten af 2027.

AnnonceTilmeld Nyhedsbrev