PKA Ejendomme og Deas har indgået en ny samarbejdsaftale vedrørende ejendomsadministration og finansiel rapportering.
Det skriver Deas i en pressemeddelelse.
Aftalen omfatter cirka 90 procent af pensionskassernes ejendomsportefølje, der omfatter 300.000 kvadratmeter erhverv fordelt på 77 ejendomme og 600.000 kvadratmeter boliger fordelt på 159 ejendomme.
Udover ejendomsadministration og finansiel rapportering omfatter aftalen blandt andet også varetagelse af lejemålsmoderniseringer.
– PKA Ejendomme ønsker at skabe en forretningsmodel, hvor vi i højere grad selv står for de værdiskabende områder af forvaltningen af vores investeringsejendomme. Vi er derfor glade for, at vi med den nye ejendomsadministrationsaftale med DEAS nu har fået etableret en leverancemodel, der matcher vores behov for effektive leverancer med fokus på service og kvalitet, udtaler administrerende direktør i PKA Ejendomme, Henrik Dahl Jeppesen.
Pensionskasserne bag PKA Ejendomme har været kunde hos Deas siden selskabets etablering i 1989.
– Deas har et indgående kendskab til PKA’s ejendomsportefølje, og PKA Ejendommes og Deas gensidige tillid til og forståelse for hinandens kompetencer og forretningsgange omkring administration og drift af ejendomme sikre et solidt fundament for at lykkes med den fælles målsætning, udtaler Mette Seifert, Group CIO hos Deas.
Samtidig med indgåelse af den nye aftale overtager PKA Ejendomme cirka 20 medarbejdere fra Deas som første skridt med insourcing af opgaverne omkring driftsledelse og -tilsynsamt viceværtservices på porteføljen, som PKA Ejendomme i fremtiden selv varetager.
Senere på året overtager PKA Ejendomme yderligere cirka 45 viceværter fra DEAS, hvilket allerede er meldt ud i begge virksomheder.
Den nye aftale trådte i kraft den 1. juni 2024. Parterne ønsker ikke at oplyse værdien af aftalen.