Det er en erfaren profil, der er sat i spidsen for Swisspearls salgsafdeling.
Henrik Gaardsøe fejrede forrige år 20-års jubilæum i Swisspearl, hvor han blandt andet har været ansvarlig for virksomhedens kædeaftaler.
Det skriver byggematerialeleverandøren i en pressemeddelelse.
– Jeg er først og fremmest glad og stolt over at få muligheden. Efter mange år i virksomheden føler jeg, at jeg har masser af erfaring og viden at bidrage med, og som jeg glæder mig til at bruge i det fremadrettede arbejde, udtaler Henrik Gaardsøe.
I den nye rolle som salgschef bliver det blandt andet Henrik Gaardsøes ansvar at styrke Swisspearls samarbejde med landets byggecentre og trælaster yderligere.
De første strategiske tiltag bliver allerede sat i søen nu, når Swisspearl blandt andet går fra tre til fire distrikter med distriktsansvarlige, der besøger både forhandlere, tømrermestre, entreprenører og certificerede Swisspearl Partnere, og på den måde kan sikre en bedre sammenhæng i hele værdikæden.
– Vi har altid haft en rigtig god dialog og kemi med vores samarbejdspartnere. Men i en tid hvor byggebranchen er enormt omskiftelig og konkurrencepræget er det vigtigt, at vi kommer endnu tættere på vores kunder og forstår deres behov. Med flere distriktschefer kan vi styrke samarbejdet og bedre tilbyde vores rådgivning. Og det er uanset om vi taler produkter, pris, levering eller teknisk hjælp, lyder det fra Henrik Gaardsøe.
Gennem årene har Henrik Gaardsøe opnået stort kendskab til branchen – først i Dansk Eternit, som sidenhen blev til Cembrit og sidste år skiftede navn til Swisspearl. Og det er blandt hovedårsagerne til ansættelsen.
– Henrik er ikke blot en meget værdsat kollega, men også enormt vellidt hos kunder og samarbejdspartnere. Han har et kæmpe netværk, som sammenholdt med hans store produktkendskab gør det oplagt, at han nu får det overordnede ansvar for kontakten til forhandlere og partnere, når vi udvider antallet af vores salgsdistrikter, forklarer adm. direktør i Swisspearl, Jens Norddal.
– I et udfordret marked vil vi gerne øge vores tilstedeværelse og skabe endnu tættere relationer til hele værdikæden. Det skal ske i fællesskab med vores forhandlersalgsteam med Henrik i spidsen og vores projektsalgsteam, der håndterer dialogen med arkitekter og store entreprenører. Det skal være med til at øge værdien af vores gode samarbejde med forhandlere og partnere, siger Jens Norddal slutteligt.
Henrik Gaardsøe startede i sin nye rolle den 1. maj.