Charmeoffensiv skal få flere til at opdage Ørestad

Ørestad er blevet 20 år og har 27.500 indbyggere. Med en ny kampagne vil By & Havn skabe øget fokus på Københavns unge bydel.

By & Havn har lanceret en kampagne, der skal være med til skabe mere interesse om Ørestad.

Det skriver udviklingsselskabet i en pressemeddelelse.

Formålet er at få københavnernes øjne op for Ørestad og de muligheder, bydelen rummer.

I kampagnen er der fokus på det at bo og leve i Ørestad, og den er produceret med udgangspunkt i de fem temaer: “Livet mellem husene”, “kultur- og foreningsliv”, “børnefamilier”, “natur” samt “boliger og arkitektur”.

– Der er mange fordomme om Ørestad blandt københavnerne, men dem der bor her synes, at deres bydel kan noget og er træt af fordommene. Derfor søsætter vi denne kampagne, som på en sjov og skæv måde sætter fokus på, at Ørestad er blevet voksen, og at hverdagslivet blomstrer, udtaler administrerende direktør Anne Skovbro fra By & Havn.

Lejligheder i Bella Kvarter i Ørestad i København. Foto: Dansk Byudvikling.
Lejligheder i Bella Kvarter i Ørestad i København. Foto: Dansk Byudvikling.

– I By & Havn har vi ofte mødt en efterspørgsel fra kvarterets beboere på kommunikation med et fokus på Ørestads særlige sider, som skaber glæde og stolthed over bykvarteret. Og vi har mærket stor interesse for at hjælpe os med kampagnen fra mange af Ørestads beboere. Det vil jeg gerne takke for.

Opdag Ørestad-kampagnen er blevet filmet i området i sidste måned og her stillede en lang række Ørestads-beboere op for at hjælpe.

Kampagnen bliver synlig på tværs af medier, platforme og kanaler i København i de næste tre uger.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling