Peter Rønn, der er administrerende direktør i Inbogulve amba. Foto: PR.
Peter Rønn, der er administrerende direktør i Inbogulve amba. Foto: PR.
AnnonceTilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling

I et år med nye investeringer kan indkøbsforeningen Inbogulve amba, der varetager kædeaktiviteterne for Garantkæden og de selvstændige entreprenører hos Erhvervsgulve.dk, fremvise et tilfredsstillende regnskab for 2023.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Den samlede bruttoomsætning hos medlemmerne er på 1,15 milliarder kroner. Indkøbsforeningens resultat, der er baseret på et varekøb fra medlemmerne på 528 millioner kroner, lander på 29 millioner kroner. Dertil kommer medlemmernes overskud.

– Vi havde forventet en nedgang i omsætningen, men vi har klaret os bedre, end vi havde budgetteret med. Da vi samtidig er blevet bedre til at samle vores indkøb hos de leverandører, som vil os mest, og som tilbyder de bedste vilkår, har vi næsten opretholdt indtjeningen, så såvel årets omsætning som resultat således er tilfredsstillende, siger Peter Rønn, der er administrerende direktør i Inbogulve amba, som har et ønske om øget fokus på eneforhandlingsprodukter hos leverandørerne.

Garant har blandt andet haft fokus på onlinesalget, hvor omsætningen i 2023 blev mere end fordoblet i forhold til året før. Efterhånden som omsætningen stiger, forventes onlinesalget at give et større afkast, fortæller Peter Rønn.

Læs også: Materialepas skal sikre kvalitet af genbrugte byggematerialer

– Vi har tålmodigheden og viljen til at fastholde vores investering på området, så længe det kræves. Danskerne har tillid til Garant, og det er essentielt for vores salg online. Her kan vi matche vores konkurrenters priser, som ofte betyder at kunderne vælger os, fordi vi også er kendt for faglig viden, service og kvalitet, forklarer Peter Rønn.

Andet end tæpper

I 2024 budgetterer Inbogulve amba med en omsætning og et resultat på niveau med 2023, inden væksten atter forventes at tage fart i 2025.

– Vi har i 2023 i høj grad investeret i virksomheden – blandt andet med lanceringen af vores private label – så vi står stærkt, når branchen atter kommer i vækst. Samtidig har vi haft et stort fokus på at repositionere vores brand, siger Peter Rønn.

– Tidligere var vi primært en tæppeforretning, og det er der stadig nogen, som først og fremmest forbinder os med. Det er vi i gang med at ændre, så vi fremstår mere moderne og nutidige, som det vi er – et interiørbrand der rammer nordiske forbrugere og hjem med produkter og håndværk, der udover æstetiske udtryk også bidrager til god atmosfære og akustikvenlige løsninger.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling