vil øge salg af vinduer med inspiration fra Matas og Power. Foto: PR.
vil øge salg af vinduer med inspiration fra Matas og Power. Foto: PR.
AnnonceTilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling

De seneste par år har budt på et par gok i nøden for Jabs Group med dansk hovedsæde i Odense.

Vinduesvirksomheden, der er ejet af Inwido, fik i 2022 et underskud på 9 millioner kroner, og i 2023 lød underskuddet på næsten 39 millioner kroner.

Ifølge en pressemeddelelsen vil Jabs Group, der sælger vinduer og døre online, ansættelser af utraditionelle profiler nu tage flere markedsandele og øge salget.

Virksomheden er allerede vækstet 12 procent i årets første kvartal i en tid, der ifølge Head of Commercial & Marketing Thomas Hasse Therkildsen har været svær for hele branchen.

– Vinduer og døre er muligvis ikke den mest sexede branche, men i stedet for at kigge på, hvad alle andre i vores branche foretager sig, har vi valgt at lade os inspirere, af hvad succesfulde webshops som Matas og Power gør. Derfor har vi også lavet en strategisk satsning omkring nyansættelser i en lidt anden boldgade, end man måske kunne forvente, fortæller Thomas Hasse Therkildsen, der selv er trådt ind i virksomheden for blot et halvt år siden som et led i selvsamme strategi.

Læs også: Vinduesproducent: Kulturarv og energirenovering kan forenes

– Et led i den nye strategi er også at implementere de nyeste tiltag inden for E-commerce i vidt forskellige brancher. Derfor prøver vi også kræfter med Liveshopping på Facebook og muligheden for, at vores kunder via en QR-kode selv kan få adgang til vores showrooms uden bemanding. Det kan altså være klokken tre om natten, hvis det er det, man har lyst til, tilføjer Thomas Hasse Therkildsen.

Nyansættelser med bureauerfaring

Tidligere har salgsafdelingen og marketingafdelingen været todelt i virksomheden, men den pibe har fået en anden lyd med den nye strategi og ansættelserne af medarbejdere, der kommer med baggrunde indenfor bureauverdenen og er med til at sætte den ny agenda, fortæller Thomas Hasse Therkildsen:

– Salg og marketing har i dag fået ét samlet mål: at lære danskerne, at man trygt kan købe vinduer og døre over nettet. Vi har allerede succes med det, der ses i en fremgang i første kvartal i år. Det skyldes i høj grad, at vi kigger ud over vores branche og ansætter profiler, der kommer med hardcore bureauerfaring fra virksomheder som for eksempel Obsidian samt store bureauer i New York.

Læs også: Vinduesproducent genererer opdateret data på EPD’er med ny dynamisk løsning

Lige nu arbejder virksomheden på at føje endnu flere medarbejdere og således fortsætte oprustningen resten af året.

– Vi har klare planer om at opskalere, og derfor får vi også brugt for flere dygtige medarbejdere til vores i forvejen stærke team. Vi kommer altså til at fortsætte med at opruste hen over året, fortæller Thomas Hasse Therkildsen.

Jabs Group har i 2024 ansat:

Emil Lyngbo i februar som Design Manager.

Katrine Hellesen i marts som Performance Marketing Manager.

Guilherme Barata i juni som Digital Designer.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling