Magasin åbner i Rosengårdcentret

Magasin sætter turbo på åbningen af nye, lokale forretninger og slår inden længe dørene op til endnu en butik på Fyn.

Magasin åbner i Rosengårdcentret i Odense til Black Friday. Det fremgår af en pressemeddelelse fra kæden af stormagasiner med rødder tilbage til 1868.

– Vi er utroligt glade for at kunne åbne vores anden “small store”-forretning i Rosengårdcentret, udtaler Frederik G.G.G. Nielsen, retail director i Magasin.

– “Small store”-konceptet har givet os mulighed for at bringe Magasin endnu tættere på kunderne, og vi tror på, at kombinationen af mindre forretninger, stormagasiner og en robust e-commerce-platform danner rammen for fremtidens stormagasin.

Magasin driver i dag otte fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge.

Den godt 700 kvadratmeter store forretning i Rosengårdcentret kommer til at tilbyde et særligt udvalgt sortiment inden for mode, skønhed og boligtilbehør. Desuden vil det være muligt at tilgå Magasins fulde sortiment online direkte i forretningen.

Rosengårdcentret er Danmarks største shoppingcenter med over 150 butikker og mere end 25 spisesteder.

Læs også: Power får enorm butik i Rosengårdcentret

– Rosengårdcentret er et knudepunkt for shopping i Odense og på Fyn, og deres centrale placering og store kundegrundlag gør det til en enormt attraktiv placering for Magasin, udtaler Frederik G.G.G. Nielsen.

Rosengårdcentrets direktør, Casper Bach Andersen, ser også frem til den snarlige åbning af Magasin, som han mener vil bidrage positivt til centret.

– Vi er i konstant positiv udvikling og søger hele tiden at skabe det bedste og mest attraktive miks af butikker. Og det bliver endnu stærkere nu med Magasin, som vil passe fantastisk ind i Rosengårdcentret, fortæller Casper Bach Andersen.

Magasin har allerede en veletableret tilstedeværelse i Odense midtby med sit stormagasin i Vestergade.

Magasin forventer at kunne løfte sløret for yderligere placeringer af mindre, lokale forretninger i nær fremtid, som en del af deres overordnede strategi om at være tættere på kunderne og tilbyde en personlig, lokal shopping-oplevelse.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling