Molskroen og Molskroen Strandhotel i Ebeltoft er blevet sat til salg for 55 millioner kroner. Foto: EDC Erhverv Poul Erik Bech.
Molskroen og Molskroen Strandhotel i Ebeltoft er blevet sat til salg for 55 millioner kroner. Foto: EDC Erhverv Poul Erik Bech.
AnnonceTilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling

Matas-millionæren Henrik Frederiksen og Mercandia Invest har ejet Molskroen siden 2012 og opførte et strandhotel ved siden af i 2014.

Nu er kroen på Hovedgaden i Ebeltoft blevet sat til salg. Det fremgår af en pressemeddelelse fra EDC Erhverv Poul Erik Bech, som skal stå for salget.

– Jeg flyttede til Djursland i 2010 med min kone, som boede på Lyngsbækgaard. Jeg købte Molskroen i 2012 og renoverede den, hvorefter strandhotellet blev opført i 2014. Nu er tiden inde til at give stafetten videre, da min dåbsattest ikke lyver og jeg samtidigt er flyttet tilbage til Sjælland, så Molskroen fortjener en ny værdig fremtid, udtaler Henrik Frederiksen.

Molskroen og strandhotellet omfatter 46 værelser med 15 værelser på Molskroen og 29 på strandhotellet. Udover de to ejendomme på samlet 4.473 kvadratmeter er et selvstændigt udmatrikuleret grundstykke på 5.133 kvadratmeter, som er beliggende direkte ned til kystlinjen, også med i prisen.

– Molskroen er et ikonisk sted og en historisk, kulinarisk perle. Allerede fra kroens åbning, rejste gæster fra hele landet til for at få en bid af maden, udtaler Stephen Berthelsen, partner i EDC Erhverv Poul Erik Bech.

– I 1940 brændte kroen ned, men blev hurtigt opført i samme stil, men med dobbelt så meget plads for at imødekomme den store interesse. I 1950’erne forpagtede Georg Christensen med en fortid på Hotel d’Angleterre i København, Hotel Metropole i London og Hotel Eggerts i Gøteborg stedet. Det gjorde kroen endnu mere berømt for gastronomien, og gæster fra ind- og udland valfartede til kroen.

Over det seneste årti har stjernekokke som Wassim Hallal, Michel Michaud, Jesper Koch, Steffen Villadsen og senest Rasmus Broholm sat sit præg på køkkenet, fortæller erhvervsmægleren.

– Det har resulteret i flere flotte anerkendelser, blandt andet Michelin guidens Grønne Kløver i 2021 for sin bæredygtige profil – en anerkendelse, de har bevaret lige siden. Så vi er stolte over, at vi er betroet opgaven med at formidle salget den ikoniske kro og hotel, siger Stephen Berthelsen.

Tilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling