HedeDanmark overdrager Digital Ejendomsservice til B3D

Digital Ejendomsservice har skiftet hænder fra HedeDanmark til B3D, der har specialiseret sig i digitalisering af udearealer og bygninger.

Ifølge HedeDanmark overdrages Digital Ejendomsservice til B3D for at sikre en fortsat udvikling af de digitale ydelser, der bliver mere og mere fremherskende i den almene og kommunale sektor og blandt andre større ejendomsbesiddere. Det skriver HedeDanmark i en pressemeddelelse.

HedeDanmark varetager en lang række driftsopgaver inden for grøn og grå pleje for både private og offentlige kunder, mens B3D med base i Randers er specialiseret i digitalisering af udearealer og bygninger, ligesom virksomheden har specialiseret sig i droneydelser. Digital Ejendomsservice beskæftiger sig netop med digitalisering af grønne og grå arealer, så kunder kan få et overblik til optimering af deres områder.

HedeDanmark og B3D er ikke ukendte for hinanden, da B3D i flere år har udført specialopgaver for HedeDanmark i forbindelse med de droneflyvninger, der lægger til grund for netop Digital Ejendomsservice.

– Vi kender hinanden godt og har længe haft et godt samarbejde. Derfor er det naturligt, at overdrage driften af Digital Ejendomsservice til B3D for at sikre en videreudvikling af forretningsområdet, der også fremover vil komme vores kunder til gode, siger Carsten Damgaard, chef for kunder og marked hos HedeDanmark.

Med overdragelsen af Digital Ejendomsservice til B3D er der nemlig etableret et nyt partnerskab mellem virksomhederne. Virksomhederne vil understøtte hinanden i landskabs- og anlægsopgaver i byer, det åbne land og skoven, fremgår det af meddelelsen.

– Vi ser frem til et endnu tættere samarbejde med HedeDanmark fremover, hvor vi kan give den fuld skrue med at udvikle på Digital Ejendomsservice-konceptet. Vi har stort fokus på at finde måder at integrere vores løsninger med de systemer, som kunderne i forvejen benytter til drift af arealer og bygninger, siger Carsten Kruse, direktør i B3D.

– Nu vil HedeDanmark koncentrere sig fuldt om driftsopgaverne, mens B3D kan koncentrere sig om optimering af digitale løsninger, og sammen kan vi dermed tilbyde vores kunder den bedste service, siger Carsten Damgaard fra HedeDanmark.