Sunset Boulevard kommer ud af 2023 med et overskud på 29,6 millioner kroner før skat mod et resultat på 24,5 millioner kroner året før.

Omsætning stiger med 27 procent, og dermed slår kæden omsætningsrekorden i 2022, hvor stigningen var på 25 procent målt mod 2021.

– En gennemsnitlig omsætningsvækst på over 25 procent i et konkurrencepræget marked er for nuværende tilfredsstillende og et fint afsæt for 2024. Men ambitionerne er bestemt ikke mindre for de kommende år. Der er fortsat et enormt uforløst potentiale i vores forretning, team og brand, udtaler Sunset Boulevards administrerende direktør Jens Broch i en pressemeddelelse.

En central faktor bag burgerkædens succes er ifølge Jens Broch fokus på innovation og digitale løsninger.

Gennem de seneste år er fastfoodkæden gået fra næsten intet digitalt salg til, at cirka 75 procent af den samlede omsætning nu foregår via digitale platforme.

Ekspanderer uden for landets grænser

Kæden har i alt 46 restauranter i Danmark samt tre restauranter i Grønland og en på Færøerne.

I andet halvår af 2024 åbner Sunset Boulevard kædens første restaurant uden for Rigsfællesskabets grænser i Tyskland. Restauranten med omkring 100 siddepladser åbner ved Fleggaard i Harrislee.

Allerede ved offentliggørelsen af årsresultatet for 2022 fremlagde Sunset Boulevard desuden planer om at åbne i Norge. Efter en række indledende øvelser og erfaringer i 2023 forventer kæden nu at kunne realisere planerne.

– Vi er gået ind i det nye år med store mål og ambitioner. I 2024 åbner vi restauranten i Tyskland, træder forventeligt ind på det norske marked med vores nyeste restaurantkoncept “Grab’ nGo”, åbner tre-fire nye restauranter i Danmark og sætter yderligere skub under virksomhedens digitale udvikling. Og vigtigst af alt skal vi holde fokus på at blive bedre og bedre til at give gæsterne en god oplevelse i vores i restauranter hver eneste dag, siger Jens Broch.