Døgnåbne pladser, hvor man kan afhente byggematerialer, har været konceptet hos Materialpladsen siden starten i 2014. Gennem det seneste år er det gået stærkt for virksomheden, der både har åbnet en ny afdeling i Helsinge og fordoblet salget til erhvervskunderne. Det fremgår af en pressemeddelelse fra virksomheden.

Et digitalt set up, der kan registrere de forskellige leveringer og afhentninger på det enkelte kundenummer, har været stærkt medvirkende til succesen.

– Vi sparer hurtigt en halv til en hel time per sag, fordi brolæggeren ikke skal hente kvitteringen hjem, notere hvilken kunde det er til, og give videre til mig, så jeg kan bogføre, udtaler Ken Jensen, der er formand for CPK Gruppen, som er en entreprenørvirksomhed, der specialiserer sig i nedgravning af fiberkabler for mange forskellige kunder både i det private og inden for erhvervet, og som henter deres grus, skærver og alverdens andre materialer hos Materialepladsen.

Læs også: Ny lov skal sikre genbrug af mursten og beton ved nedrivning

CPK Gruppen ligger i Hvidovre, men har opgaver over hele Sjælland, hvorfor det er en stor fordel, at materialerne kan afhentes fra flere forskellige lokationer på Sjælland, hvor Materialepladsen findes i Ringsted, Næstved, Roskilde, Helsinge og Vordingborg.

Materialepladsen er oprindeligt et vognmandsfirma. Det har være medvirkende til den forståelse for at effektivisere inden for entreprenørvirksomheders indkøb og fragt, mener direktør for Materialepladesen Allan Johansen.

– Omdrejningspunktet i hele vores virksomhed er fleksibilitet. En døgnåben plads med materialer, man selv kan veje og afhente eller få leveret, når det passer i programmet. Dertil kommer vores digitale værktøjer, som gør, at vi kan holde døgnåbent ubemandet, men også at det enkelte køb kan registreres på kundekonto og sagsnumre, der ikke bare sparer vores erhvervskunder meget tid, men også sørger for, at der er færre fejl, fortæller Allan Johansen.