Ikeas nye varehus ved Dybbølsbro overgik forventningerne i åbningsugen

Med knap 19.000 besøgende på åbningsdagen og næsten 70.000 besøgende de første syv dage, har åbningsugen overgået forventningerne, lyder det fra boliggiganten.

Ikeas nye varehus ved Dybbølsbro i København åbnede onsdag den 16. august, og ifølge en pressemeddelelse fra den svenske boligkæde besøgte 19.000 mennesker det nye varehus på åbningsdagen. Den store interesse har varet ved med knap 70.000 besøgende den første uge, skriver Ikea.

– Vi er glade, stolte og overvældede over, hvor mange københavnere der har besøgt os den første uge. Alene på åbningsdagen fik vi besøg af cirka 2.000 flere besøgende, end vi havde regnet med, og vi havde endda allerede sat os et meget ambitiøst besøgsmål, udtaler varehuschef John Kristian Sørensen.

Efter den første uge har knap hver tiende kunde bestilt deres varer online, og det er til gengæld helt som forventet, lyder det fra varehuschefen.

– Cityvarehuset har ikke noget tag-selv-lager, som man kender det fra vores øvrige Ikea-varehuse. I stedet har vi gjort det nemt at bestille alle varer online med lige netop den leveringsløsning, som passer den enkelte. På den måde bliver det nemt og bekvemt at handle hos os – særligt for de mange københavnere uden bil. Det afspejler sig i tallene for onlinesalg, som vi havde forventet, siger John Kristian Sørensen.

I åbningsugen har over 25.000 kunder ifølge Ikea lagt vejen forbi restauranten, bistroen, det svenske madmarked eller caféen.

Blandt de handlende var det især praktiske produkter til madopbevaringer, der var i høj kurs, oplyser Ikea.