Maria Rossen, Marketing Manager, DEAS. Foto: PR.
Maria Rossen, Marketing Manager, DEAS. Foto: PR.
AnnonceTilmeld nyhedsbrevet fra Dansk Byudvikling

DEAS opruster yderligere på markedsføring ved at hente Maria Rossen fra Dagbladet Børsen til en nyoprettet stilling som Marketing Manager.  Det skriver ejendomsadministrationsselskabet i en pressemeddelelse.

– Bæredygtighed, AI og digitalisering er stærke tendenser i dansk erhvervsliv lige nu, og det giver enorme muligheder for ejendomsbranchen. Men når forretningen flytter sig så hurtigt, stiller det samtidig store krav til marketingstrategien, og at vi formår at aktivere kernefortællingen digitalt, så DEAS brand styrker sin position i markedet på tværs af Norden. Den opgave glæder jeg mig til at løfte sammen med det dygtige hold af eksperter og rådgivere hos DEAS, siger Maria Rossen, Marketing Manager, DEAS.

Maria Rossen har gennem mere end 10 år høstet erfaring fra blandt andet Viaplay Group og Warner Bros. Discovery. I mediekoncernerne har hun arbejdet med digital markedsføring og content marketing. De seneste fire år har hun ledet Dagbladet Børsens in-house kreative bureau, der specialiserer sig i native advertising.

– Ansættelsen af Maria er et scoop. Siden jeg lærte hende at kende for snart syv år siden, har hun altid haft en særlig energi over sig. Hun har evne til at oversætte komplekse forretningsmål til skræddersyet, engagerende og troværdig markedsføring. Derudover kommer hun med en værdifuld indsigt i de væsentligste agendaer i dansk erhvervsliv og ved, had der rører sig blandt investorer og i ejendomsbranchen netop nu. Vi er heldige, at hun er ombord, udtaler Camille Berner, Group Vice President, Marketing & Communications, DEAS.

Kickstart af DEAS marketing

Ifølge DEAS er Maria Rossens tilgang desuden en erkendelse af, at markedet for fast ejendom lige nu gennemgår så store forandringer, at det kalder på en helt ny strategi for markedsføringen. Ikke mindst rådgivningen indenfor grønne løsninger som eksempelvis energireduktion og biodiversitet.

Traditionelt har kommunikationsindsatsen været et højt prioriteret fokus i DEAS. I den nye strategi får marketing nu samme høje prioritet og mandat. Det giver marketingafdelingen en styrket position til at påtage sig det fulde ejerskab for den fremtidige udvikling i markedsføringen af DEAS.

Konkrete fokuspunkter bliver især en styrkelse af strategiske partnerskaber, mere proaktiv branding af DEAS og en markant satsning på digital markedsføring, så DEAS også på marketingfronten indtager en førende og inspirerende rolle i Norden, skriver DEAS.

Blå bog, Maria Rossen

  • Uddannet journalist fra Syddansk Universitet i 2010.
  • Har arbejdet strategisk med digital markedsføring og content marketing på flere af de mest indflydelsesrige medieplatforme i Danmark:
    • Viaplay Group
    • Warner Bros. Discovery
    • Bonnier Publications
    • Dagbladet Børsen
  • Anerkendt med nomineringer og priser til blandt andet Danish Digital Awards, Rambukken og de globale marketingawards Digiday Awards og Native Advertising Awards.
  • Jurymedlem hos Danish Digital Awards og Native Advertising Awards.
  • Medlem af Advisory Board hos DMJX, Danmarks medie og journalisthøjskole.

Kilde: DEAS.